dimecres, 28 d’octubre del 2009

De Copes


Són fires de Girona. El passat dissabte, a les barraques de La Copa hi actuaven Mesclat i Els Pets.

Personalment, tenia moltes ganes per sentir Mesclat en directe, i per tant vaig aprofitar per a anar-los a escoltar.

Després de fer moltes voltes per intentar aparcar (Girona està impossible amb les fires), encara vàrem tenir temps de fer un mos i arribar aviat al concert. Encara estaven els muntadors fent els darrers preparatius. Amb les llums apagades va sortir el bateria i va fer quatre estiraments. En engegar-se la llum, surt el de la gralla a tocar, i sona rara, esquifida. També hi havia un violinista. Segur ? No se'l sentia. El de la gralla se'n va anar al fons, al que suposo que era el seu lloc normal. Segur que era una gralla ? El cantant sonava fluix.

Poc a poc el volum va anar canviant i les coses començaren a aclarir-se. El de la gralla agafà un flabiol i un tamborí, no se'l sentia. Al cap d'uns minuts ja se'l començà a sentir, ah ! i també al violinista, per fi.

No em vaig poder quedar fins el final. Quan sortia, semblava que havien arreglat alguna cosa més. Una llàstima. Ho tornaré a intentar un altre cop.

Veig que no només als pobles petits ens passen coses d'aquestes amb el so.

Imatge de Sant Narcís i les seves mosques.

6 comentaris:

José María González ha dit...

Si pots, això si no ho has fet en una altra ocasió, apropat al Museu d’Història de la Ciutat de Girona. Tenen una interessant mostra de xeremies i instruments de cobla, en una sala dedicada a la sardana.

El dia 8 del mes vinent fan una visita guiada a aquesta sala i en aquest enllaç tens informació de com anirà:

http://www.girona.cat/museuciutat/cat/agenda_activitat.php?idReg=147

Adéu!!!

Salvador ha dit...

Vaja casualitat !

Tinc previst anar-hi divendres. Diumenge estic de cercavila a la mateixa Girona exactament a la hora de la visita.

Per cert que crec que aquest diumenge és gratuita.

Siau

Manu ha dit...

ei!
com bé dius, el de la gralla no toca pas la gralla!

en Peptoni, toca el Grall de les xeremies mallorquines, però sense sac!

salut!

José María González ha dit...

Però la cercavila és el dia 1 i jo et parlo del dia 8, on suposo que en una hora i mitja de visita explicaran moltes coses, dic jo...

Salvador ha dit...

Manu:

gràcies ! Ja m'havia semblat que la gralla semblava petita. Ara ja m'encaixa.

José María:

gràcies també. Tens raó. Com he vist que la activitat era gratuita, i aquests dies de fires fan portes obertes, he barrejat les coses.

Anònim ha dit...

bon comencament