dimarts, 25 de gener del 2011

Video de Camilo Ronzano

En dos o tres jocs de partitures que tinc, apareixen algunes peces que eren part del repertori del Camilo Ronzano. En el seu dia vaig invertir un parell d'horetes a esbrinar qui era. Com que suposo que ja ho sabeu no ho explicaré aquí. El fet és que em va semblar un personatge interessant.

En qualsevol cas, fa un parell de dies vaig ensopegar al youtube amb un video d'un homenatge al Camilo Ronzano on aquest toca un parell de peces. I he decidit enllaçar-lo aquí.

2 comentaris:

José María González ha dit...

Molt bona trobada!!!

Conec a descenents d'un altre gaitero de Las Parras de Castellote (Terol), José Sancho "Tio Bartolo" "El Mostachonero", de qui Camilo va voler aprendre, i em van explicar alguna coseta.

Ell mateix explica en una gravació que no ho va fer i ho entenia, pel risc d'aixecar-li la clientela.

Al final, durant un temps a la presó per motius polítics, va aprendre. Bona part dels seu repertori era el de José Sancho, aprés d'oida, i durant molt temps es va acompanyar al tabal d'un fill d'aquell gaitero, que no podia tocar la gaita per motius de salut.

Adéu!!!

Castel ha dit...

Buenas.

N´hi ha que puntualitzar una mica,Camilo a la presó va apendre solfeig,que li va ensenyar un company de celda.Avans de la guerra ja había tocat la gaita en pobels com jaganta i Herbeset,iva anar a Mont-Roig (Monroyo) a que Antonio Mora,el "Tio Antonio",antic alumne de Bartolo de Las Parras li ensenyara,quant José Sancho,"el tio Bartolo" de Las Parras es va enterar li va pagar el doble al de Mont-Roig per a que no li ensenyare a Camilo.

Salut