dilluns, 29 de desembre del 2008

Gralles Informàtiques



A causa de les meves limitades capacitats musicals i de memòria, m'ajudo d'eines informàtiques per intentar superar aquestes mancances, i de les quals en faré un resum en aquest escrit. Observareu també que es tracta d'eines de codi lliure o gratuites.

Per començar, per realitzar aquestes tasques musicals, dedico un portàtil anticuat que té una tarja de so i entrades USB, un micròfon senzill i un teclat midi. En aquest portàtil, no hi tinc pas el "Windows" instal.lat sino la distribució "Fedora Core 9" de Linux. En aquesta distribució ja hi hi va practicament la totalitat dels programes que utilitzo:

-Per reproduir audio faig servir el "xine" i altres programes.
-Per passar de midi a format wav utilitzo el "timidity".
-Per convertir d'uns formats d'audio a d'altres utilitzo el "sox"
-Per reproduir i editar midi, gravar i reproduir cap el teclat i edició senzilla de partitures faig anar el "rosegarden"
-Per edició avançada de partitures tinc el "lilypond"
-Per gravar (del micro), fer edició i montatge de fitxers d'audio i la seva anàlisi hi ha l'"audacity"

Del mon "Windows" utilitzo 2 programes a través del emulador "wine" que són:
-"encore" que em permet obrir els fitxers que estan en aquest format
-"PDFtoMusic", que obre fitxers pdf amb partitures i sovint és capaç de fer-ne la interpretació.

Per l'ús que en faig, les versions gratuites de tots dos programes em resulten més que suficients.

Tot aquest programari és legal, des del Sistema Operatiu als programes "Windows", cost total de les llicències: 0 Euros.

El que trobo a faltar, i no és problema del "Linux" ni del "Windows", és el so de gralla pels fitxers midi (soundfont). M'ho vaig estar mirant, sé com fer-ho, peró necessita feina i no tinc ganes.

Per cert que m'ho acabo de tornar a mirar i aquí n'hi ha de pagament. Escolteu-vos la demo i vosaltres mateixos.


La imatge és el logo del Linux.