divendres, 6 de març del 2009

De tudells


En una entrada anterior he comentat que segons la parella tudell-canya alguna nota ha donat problemes.

En la imatge que he posat presento les meves parelles tudell-canya.

La parella de més a la vostre dreta és la que faig servir per la gralla seca. Ja he comentat que amb aquest parell i la gralla seca tot va anar correctament des del primer moment.

Les tres parelles de l'esquerra son les que tinc per la gralla dolça. La que millor resultat dóna és la segona començant per la dreta, la del tudell regulable. La que he abandonat és la segona començant per l'esquerra, la de la canya de pala que està desmontada, els aguts... cap ni un, el fa i el mi baixos una cosa monstruosa. Quina diferència hi veig entre els tudells? les seves llums.

Parlo de parelles canya-tudell ja que quan he posat una canya en un tudell, només la desmonto molt de tant en tant per netejar-ho tot. Per cert totes aquest canyes tenen més d'un any llarg.

Per acabar, us recomano l'escrit sobre canyes que hi ha publicat en "El món de la Xirimita". Aquí teniu l'enllaç directe.

P.D.: L'Enric Montsant també ha escrit sobre els tudells en el seu bloc, paga la pena llegir-lo aquí.

4 comentaris:

Enric Montsant ha dit...

Salvador, al meu bloc he fet un escrit en base al teu comentari.
Faig referència del teu bloc. Si et sembla bé ho deixo.

Salvador ha dit...

I per quin motiu no m'ha de semblar bé ?

Tot el contrari ! Estic encantat de que una entrada d'aquest blog "provoqui" un article _teu_ en el _teu_ blog, no m'imagino cap lloc millor.

De fet ahir al vespres tenia pensat posar un enllaç al teu article, peró estava cansat i no ho vaig fer... peró que faig tot seguit.

Salvador ha dit...

L'enllaç a l'article de l'Enric el trobareu com a afegit al cos del meu article.

Anònim ha dit...

Salvador, seguint la teva recomanació, he posat una fotografia i comentari sobre els tudells i les canyes.

La fotogafia no està massa bé. Encara n'haig d'aprendre.

Espero però, que et serveixi.

enric