dilluns, 9 de novembre del 2009

Trencar l'olla



Ahir vaig anar a un aplec per celebrar Sant Martí. Déu n'hi do la gent que hi havia tot i que el dia no era massa agradable.

Quan vaig arribar tot just va começar la litúrgia. L'acompanyament musical el feia la cobla que després interpretaria les sardanes.

Es sortejava un garrí, guanyaria aquell qui millor estimés el seu pes. Hi havia gent torrant castanyes, que després es repartirien acompanyant-les amb moscatell. Es venien números de diversos sortejos (Nadal, paneres, etc) i per a la mainada hi havia dues paradetes, la primera on podien dibuixar i la segona on es trencava l'olla.

Vaig anar a badar a on trencaven les olles, em vaig adonar que feia molt de temps que no ho havia vist, i aquest va ser el comentari que em va fer una persona que també s'ho mirava. Els nanos, inquiets, feien cua, hi hauria prous olles ?, uns xisclaven, altres reien, un que tenia el pal per trencar l'olla quasi trenca l'olla de la persona que s'en cuidava. Tots varem riure.

Era el moment d'anar a tocar hi vaig anar amb els meus companys.

No, no es va matar cap porc, però he posat aquesta imatge per allò de "Per Sant Martí mata el porc i enceta el vi". La imatge està manllevada del web.

4 comentaris:

jesus ha dit...

I segur que molts nens s'ho van passar mes bé que amb la "playstation" dels nasos.

Salvador ha dit...

Així va ser, i a més estic d'acord amb lo de "pleistèixon dels pebrots".

Enric Montsant ha dit...

On és aquest aplec?

Salvador ha dit...

Aquest aplec es va fer a l'era d'una masia que hi ha anant cap a Caldes de Malavella, a uns tres kilòmetres de C a s s à .