dilluns, 19 d’abril del 2010

Empobriment

Si heu anat seguint aquest bloc, sabreu que el diumenge de la festa major del meu poble es fa un dels ball de gegants, capgrossos i caballets, en aquest dia acompanyats per un grup de música de caire tradicional i pels grallers. Els papers estan repartits, els grallers obren i tanquen el ball, i el grup toca les peces que realment el formen.

Aquest any, però, les coses seran diferents. Pels motius que sigui, el grup ja no tocarà més en aquest dia i ha demanat als grallers que facin tot el ball, i hem acceptat.

D'entrada, ja hem fa gràcia que els grallers fem totes les peces, però me n'adono que en realitat és un empobriment de la festa. I per quin motiu dic empobriment ? Sense considerar si ho farem millor o pitjor, és un empobriment en la participació, és un empobriment de la sonoritat i és un empobriment de maneres de fer.

Una llàstima.

1 comentari:

José María González ha dit...

Els Ajuntaments viuen una altra realitat, pel que no els entra en el cap el concepte "empobriment", almenys com ho entenem els que volem el millor per la nostra vila i les seves activitats culturals.

Es un mal comú. Si ho sabré jo, que estic al Consell de Cultura de la meva vila i m'ho trobo de tant en tant...