divendres, 14 de maig del 2010

Teflon



Tot sovint veig grallers que han folrat l'inxa de la seva gralla amb teflon. En alguns casos també s'embolcalla bona part del tudell.

Jo mateix l'he fet servir per donar gruix al suro, que pel motiu que sigui, no encaixa bé en el seu seient. Però me'n penedeixo, al cap d'un temps el suro estava en mal estat ja que el teflon és impermeable. I no pot ser també que aquesta mateixa impermeabilitat perjudiqui la canya evitant un correcte assecat ?

Però sempre m'he negat a posar-me al teflon a la canya ja que li tinc certa mania: No vull que el teflon em vagi a la boca. Ja sé que són manies, ara és quasi impossible comprar una paella o cassola que no tingui teflon. He llegit que és un material altament inert fins els 300 graus i que resisteix els àcids sense alterar-se. Però què voleu que us digui ? Li tinc mania.

D'altra banda, el teflon que jo vaig aconseguir era de la ferreteria, és aquest teflon igual que el que s'usa en les paelles ? Suposo que sí però només ho suposo.

Al capdevall, i vist el que va passar al suro, ara utilitzo fil per assegurar l'estanqueitat dels tudells i crec que si una canya necessita molt de teflon per funcionar es possible que aquesta canya sigui guerxa.

2 comentaris:

jesus ha dit...

A mi també hem fa una mica de fàstic. Si en algun moment vull assegurar l'estanquitat de la canya amb el tudell, faig servir paper de fumar, que al final funciona igual de bé i quan s'eixuga no podreix la canya com passa amb el teflón. Per norma, però no faig servir res.Per fortuna fa quasi un any que tinc la mateixa canya i tenca de meravella.

Anònim ha dit...

companys, no us ha de fer fàstic el teflon. Jo treballo en controls d'aigua potable i pendeu que al llarg dels milions de kilòmetres de tubs canalitzadors, i ha milers d'enllaços fets amb peces entrelleçades amb teflon, ja que sanitàriament és innocu.

preneu i consumiu-ne tots, que no us agafarà res de dolent, i tampoc crec que arribeu pas a tocar millor o pitjor per culpa o gràcies al teflon

Albert