dijous, 9 de setembre del 2010

Explica'm una cançó


Amb això del començament de l'escola dels nanos i que se'ls ha de comprar els llibres, vaig anar a una llibreria i vaig tenir temps a tafanejar mentre feia cua.

Vaig passar per la secció de novela, història, alguna més i finalment vaig trobar una petita secció de música. Em vaig entretenir a veure que hi havia i com que hi havia pocs llibres els vaig repassar pràcticament tots.

Un petit llibre blanc, amb un  graller dibuixat a la portada em va cridar l'atenció. Vaig pençar que seria un métode o repertori de gralla. Però no, res de gralles. És tracta d'un llibret que explica 20 cançons populars catalanes.

Per a cada una de les cançons, hi ha la partitura, la lletra, una explicació del seu significat, la seva procedència, en quines ocasions es cantava, una petita explicació de la melodia i també pot presentar altres versions de la lletra o melodia.

Tot i que ja conec i tinc moltes de les partitures, el llibre em va atreure tant que el vaig comprar (10 €). I haig de dir que realment m'agrada molt.

Per exemple, sabieu que la versió occitana del "Jan Petit" podria estar parlant del torment i esquarterament d'un dels caps de la revolta dels Croquants contra Lluís XIV ?

L'autor és en Jaume Ayats.

La foto és de la portada del llibre.

1 comentari:

Bernat ha dit...

Molt interessant, en prenc nota. Gràcies per la ressenya!