dijous, 19 de febrer del 2009

Vint Euros


Ahir, mentre feia temps per visitar-me al dentista, vaig anar a una altre tenda de música, on també venen gralles, a intentar comprar una canya quadrada. La cosa ha anat, si fa no fa, així:

-Bona Tarda
-Hola, què voldria ?
-Teniu inxes quadrades de gralla ?
-Inxes de pala?

Vaig pensar que anàvem per bon camí.

-Sí, si us plau
-Ja em sap greu, no en venem pas, són massa cares
-Ah sí ? Com de cares ?
-Uns vint euros
-Osti tu !
-Si voleu de les altres ?
-No gràcies, peró no tindrieu pas ...

Al final vaig sortir amb el "Mètode de Gralla" de la Paquita Roig i el Jaume Arnella. M'interessa per diversos motius, és el primer mètode que tinc (a viam si aprenc d'una vegada), perque hi ha una explicació de com fer inxes i per la partitura de les "Gralles del Combregar", de la qual en podeu veure l'original en l'entrada d'aquest bloc "Què Cerca Aquesta Gent que Navega de Matinada ?"

I llegint-me'l vaig acabar de fer l'espera a cal dentista.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Collons amb el marge de beneficis!!!

Les que faig servir, comprades directament al fabricant surten per uns 11€, ports del transport apart.

Per cert, et queda més a prop que a mi, doncs són d'en Medir, de Palamós.

Ens claven per tot arreu.

Pel que fa al mètode Palmerar, la llàstima es que molta gent no el conegui. En el seu moment, va servir perquè molts grallers puguessin accedir a un petit repertori.

Actualment estem mancats d'una obre més ambiciosa. Llàstima que els que poden fer-ho, bellugant els diners públics amb els que poden comptar, estiguin en una altra ona...

Salvador ha dit...

Una inxa de pala 11 Euros ??

La cosa és que a Girona hi sóc tot el dia i per tant sovint em pot venir de passada, en canvi a Palamos potser fa dos anys que no hi trec el nas.

Què vols dir amb una obra més ambiciosa ?

Anònim ha dit...

Pots demanar-les a la seva pàgina web i rebre-les per contra reemborsament. Tenen tres tipus i a mi em van de conya les de fil blau “fàcils”.

Pel que fa a una obra més ambiciosa, es un tema pel que vaig tenir una bona enganxada amb Roser Olivé, en una reunió de la comissió de música de l’Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya, de la que formava part en aquell moment, i a la que ella assistia com a convidada en representació de l’Aula de Música Tradicional.

Vaig proposar que l’Agrupació podia ser la impulsora d’un mètode adreçat, especialment, als grallers de les colles associades, igual que havien publicat altres treballs com, per exemple, reculls de partitures.

Per poder il.lustrar el que proposava, vaig portar els d’instruments de la família, on es tractaven tots els aspectes per poder aconseguir uns intèrprets millor del que tenim ara. També es donaria a conèixer tot el que ens envolta, perquè entenguessin millor què són les músiques al món geganter.

Tot plegat, i ho vaig deixar molt clar, amb l’acompanyament d’un professor al costat, eh?

Tindries que haver vist com es va posar la senyora... Em va dir de tot menys maco!!!

El cas es que ella té un fet i publicat, a “Dinsic Publicacions Musicals”, de lectura obligada per tot el seu alumnat. Si pots, intenta fer-te amb un i comparar-lo amb el que tens del Palmerar.

El cas es que l’Aula forma futurs “mestres” i si aquests no tenen una sortida “professional”, què els queda? El mètode anava contra el sistema que han establert, on l’important són els diners, per damunt de la difusió de tot el necessari.

Han passat uns quants anys des d’aquell dia, i la cosa segueix igual. Els “mestres” que formen, moltes vegades es limiten a tocar en conjunt. Quan van a donar classes, sobretot a colles geganteres, es pleguen tant a les demandes del “pagano” que, sovint, no apliquen els coneixements apressos.

En bona part, el que vaig publicant en els diferents espais que tinc en marxa, està pensat per demostrar que sense mitjans econòmics es poden fer moltes coses pel col.lectiu.

Què podrien fer ells, amb mitjans i coneixements?

Somiar es gratis (per sort)...

Anònim ha dit...

Una rectificació.

El seu llibre, "Preliminar de gralla. Exercicis i repertori", en realitat està editat per la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.

Salvador ha dit...

Fa temps que el vaig veure, i no el vaig comprar.

Anònim ha dit...

L'altre dia et vaig dir que demano les inxes a Medir mitjançant la seva web.

Per aquelles casualitats, tenia que fer una comanda. Les vaig rebre ahir, amb el que pots veure que són prou ràpids.

Adéu!!!