dimarts, 16 de març del 2010

Gravacions


Un dia a la setmana faig un assaig llarg, tot sovint sol. Aquest dia faig escales, notes llargues, aguts, i temes que em fan gràcia.

Sovint gravo tota aquesta sessió amb l'ordinador i vaig escoltant a mida que vaig fent, i així després de cada cosa que toco puc escoltar-me, jutjar-me,veure on fallo de manera immediata i tornar-ho a provar. Aquestes gravacions les vaig col.leccionant. De tant en tant escolto gravacions antigues i comparo amb l'última.

Us enganyaria si digués que no he avançat gens, però sí que hi ha alguna cosa en la que crec que no he avançat i alguna en que crec que he retrocedit. Una d'aquestes retrocessions són els aguts. Penso que sis mesos enrera em sortien més bé, i no, no crec que sigui la canya.

Bé, toca seguir insistint.

Imatge d'un cranc manllevada del web.

3 comentaris:

Bernat ha dit...

En casos així, a mi una cosa que em va bé és motivar-me amb una peça que utilitzi molt el que se m'ha anat atrofiant.

Per exemple, si amb el violí veig que últimament tinc més dificultats amb la primera corda agafo un jig o un reel que m'entusiasmi i que la faci servir molt. Fins i tot em puc motivar encara més permetent-me d'incorporar al repertori una peça que encara no domino i que tingui molta primera corda.
AIxò, esclar, sense oblidar els exercicis.

Sigui com sigui, ànims i salut!

Enric Montsant ha dit...

Benvolgut Salvador, no et desanimis, eh?

Tot són temporades.
De tota manera dius que no és la canya, abans de tocar assegura't que la canya està ben neta, especialment de dins.
És un factor importantíssim per fer els agust amb certa facilitat.

Ànims.

Enric

Salvador ha dit...

Bernat: en aquest cas concret vaig fent una cosa semblant al que dius, toco diverses vegades una peça o dues, senzilles, que conec que entren totalment dins del registre agut.

Enric: gràcies pels ànims. No em rendiré fàcilment. Crec que tens raó, que són temporades. Pot ser que quan et concentres en arreglar una cosa, descuides una mica les altres, i alguna sempre s'escapa. Per altra banda sóc un a maniàtic de la neteja de la canya, tot i que algun cop m'he trobat una sorpreseta amagada dins.